Tävlingtävlingtävling

Publicerat: 2013-12-28 / 17:00:00 | Kategori: Isabell | Kommentarer: 0
Gissa vem som har anmält (eller ska när den öppnar) sig till 2014 första tävling?!
 
Jo jag, tanken var att jag skulle gå in stort och debutera LA på Roddy men känner att visst vi är redo för det men varför strässa? Kan lika likagärna starta igång säsongen med en liten bensträckare. Så det blir LB & LB+, känns bra höjden har aldig varit något problem för Roddy, han hoppar ju 145cm som över en sockerbit. Det är egentligen hos mig det brister. Roddy levererar alltid och gör det mesta för att rädda mig i dom situationerna. Vilket är bra, han är ändå en ung ponny med väldigt moget huvud, och det gillar jag.
 
Men till själva tävlingen, den kommer vara i Billdal och kommer vara den 23 februari. Så jag har ännu mer tid att trimma och åka på lite pay n jumper för att värma upp Roddy lite. Sedan ett problem, den 17 ska jag till Irland och köpa storhäst, dock är jag i Irland 3/4 dagar och då blir det att Roddy inte blir riden.. Får väl försöka få mami att gå med honom i skogen och longera honom dom dagarna så jag hoppas att det inte blir några problem. Men herre jesus vad jag är taggad på att tävla och speciellt nu när jag och Roddy blivit ett mer team och så vidare. Så nu ska vi plocka placeringar, vann ju sista tävlingen 2013 ;) Skryyyt.
 
När är era första tävlingar 2014 och ska ni också till Billdal? 
Ser ni så lätt han hoppar det - powerpony!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback